شهر عجیب در پویا
ساکنان شهر عجیب، همگی عجیب اما دوست داشتنی هستند. هرکدام از آنها ظاهری دارد که بیانگر درون اوست. اما چیزی که آنها را شاد نگه میدارد دوستی خالصانه آنها با یکدیگر است.

در این شهر زیبا هر روز اتفاق غیر قابل پیش بینی و جالبی می‌افتد.

«ساکنان شهر عجیب» در اصل بر اساس مجموعه‌ای از کتاب کودک برای گروه سنی خردسال است به نام «آقای مردان»، که توسط «راجر هارگریوز» نوشته و تصویرگری شده بود. 49 جلد اول آن برای اولین بار در سال 1971 منتشر شد. دو جلد از این کتابها به زبان انگلیسی منتشر نشدند. این مجموعه دارای شخصیت‌هایی است با نام‌هایی مانند آقای قلقلک و آقای خوشحال و... که نام آنها بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و فیزیکی آنها انتخاب شده است و درواقع داستان‌ها براساس خلق و خوی آنها زاده شده‌اند. رنگ زمینۀ کتاب داستان‌ها، با رنگ روشن و تقریباً سفید است. از سال 1981 سری جدیدی با 42 کتاب با نام «خانم کوچک» توسط همان نویسنده، با شخصیت‌های زن، منتشر شد؛ گرچه 9 تای آن به زبان انگلیسی منتشر نشده است.  پس از مرگ هارگریوز در 1988، پسرش «آدام هارگریوز» شروع به نوشتن و خلق داستانهای جدیدی از این قبیل کرد، از جمله در مورد 4 شخصیتی که پدر او قبل از مرگش به تصویر کشیده بود. روزی که برای اولین بار راجر تصویر آقای قلقلک را کشید، آدام به پدرش گفت: این، با این دستهای درازش، انگار آقای قلقلک است.

مجموعۀ آقای مردان برای اولین بار در چهار مجموعۀ تلویزیونی انیمیشنی متشکل از  28 قسمت 7 دقیقه‌ای ساخته شد، که اولینِ آن در سال 1974  توسط شرکتهای Terry Ward's company و Flicks Films(که به شرکت تولیدی 101 فیلم مشهور است) تولید و از شبکۀ بی بی سی پخش شد.

در طول سال 1983، یک مجموعۀ انیمیشنی 13 قسمتی 8 دقیقه‌ای از خانم کوچک نیز توسط شرکت Flicks Films تولید شد.

همینطور در 1991 یک فیلم تلویزیونی 13 دقیقه ای با عنوان  Mr Men, Little Misses  به تهیه کنندگی Flicks Films ،Mister Films Limited  و  TV-AM ساخته شد.

سری سوم آقای مردان و خانم کوچک، توسط یک شرکت فرانسوی به نام   Marina Productions و کانال 3 فرانسه در سال 1995 تولید شد و در تلویزیون از سال 1995 تا سال 1997 پخش شد.

مجدداً در 2008 دو شرکت انگلیسی و امریکایی  Chorion و Renegade Animation یک مجموعۀ 22 دقیقه ای از آقای مردان را در دست تولید قرار داد.

در فوریه 2011، کمپانی های20th Century Fox  و  21 Laps Entertainment نیز شروع به خلق انیمیشن‌هایی از این دست کردند. اما در7  دسامبر 2011، شرکت ژاپنی Sanrio  اعلام کرد که کلیۀ حقوق این دو داستان را برای خود محفوظ کرده است.

درمجموع حدود 174 قسمت انیمیشنی از این داستان ساخته شده که 89 قسمت آن در کشور ما آمادۀ پخش می‌باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |
  • شرم
  • وی جی وای ام